Vítejte na stránkách věnovaných historii teplických tramvají
Ta vznikla už v roce 1895 a drží tak prvenství mezi elektrickými drážními provozy na úzkém rozchodu v tehdejším Předlitavsku. Malodráha je vlastně obdobou tramvajového provozu příměstského významu, na které je vedle osobní dopravy provozována rovněž doprava nákladní. Stejnětak tomu bylo i v Teplicích. Místní malodráha přežila období Rakouska-Uherska, první republiku, období hospodářské krize, okupaci a dokonce i obě světové války. Co však nedokázaly zničit neutěšené události první poloviny minulého století, tomu zpečetila osud éra poúnorového režimu během pouhých tří let. Posledním dnem provozu teplické malodráhy se tak poněkud předčasně stal 31.leden 1959. Vydejte se s námi po stopách zaniklých tramvajových kolejí, které křižovaly teplické ulice a okolí necelých 64 let...

Novinky
29.11.2009 · Nostalgie · odhalení tramvajové kolejnice nedaleko Červeného kostela
31.07.2009 · Nostalgie · exkluzivní fotky z konce života motorového vozu č.33
29.06.2009 · Dokumenty · sváteční omezení provozu tramvají ze sbírky Antonína Waltra
27.05.2009 · Vozový park · zajímavé materiály o osudu jednoho letního vlečného vozu
03.05.2009 · Záhady · záhada číslo třicet

Starší sloupky, ankety a výroční články najdete ve složce Archiv



Pátrejme v historii, společně...
V případě, že byste měli jakoukoli připomínku, dotaz, návrh, informaci či materiál, o který jste ochotni se podělit, kontaktujte prosím redakci na romanero@seznam.cz.
Úvodní snímek
Zobrazit v plné velikosti
Za korunu šedesát
(1937 až 39)
sbírka: Jan Hanzlík


Anketa

powered by © TELMA 2006, ukaž rozměry okna